19 juni 2018e

19 juni 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

Heerlijk niet op tijd opstaan, 8 uur pas! Om 9 uur met de bus naar Fisterra/Finisterre. Het wandelen is mooi geweest dus met de bus. Na 2,5 uur kom ik aan en mag dan toch nog 2,5 km lopen naar de paal 0,000 km en de vuurtoren. Op mijn sandalen daar naar toe gewandeld in de felle zon. Insmeren geblazen! Bij de vuurtoren zo ver mogelijk naar beneden geklommen en daar heerlijk mijn broodje opgegeten en naar de oneindige zee gekeken. Prachtig! Daarna bij de bar wat gedronken met Nederlanders die er al zaten en die gelijk met mij terugvliegen. Afgesproken samen dan de taxi te pakken. Bij het teruglopen naar het stuk strand gegaan, maar ik vond het water vies en ben er alleen met mijn voeten in geweest. Dat vond ik wel jammer,want was zo warm. Het andere strand wat ik in de verte zag was me te ver weg. Ik heb een lekkere salade genomen en de bus naar Santiago. Heerlijk we waren al eerder terug dan was aangegeven, 2,15 uur! Boodschappen gehaald en richting mijn verblijfplaats, het oude seminarie. Ervoor is een kerk en wilde even gaan, maar er was een dienst bezig waar achter in de kerk, achter een hek, veel nonnen zaten. Ik schrok ervan en deed de deur snel weer dicht. Na douchenen eten nog even naar het centrum. Daar trof ik de Engelse bij dezelfde muziek als gisteren.samen op de foto voor de kathedraal en toeb wat gedronken. Het was een heerlijk warme avond met een ster aan de hemel. Terug bij het Seminarie, wat hoger staat, nog even buiten gezeten om van het mooie uitzicht van Santiago te genieten.

1. Harry Franke:
    20 juni 2018
    Nu heb je alles wel zo ongeveer gehad. lijkt me. Mooi dat je dat ook nog even mee hebt gemaakt. Nu kun je met een gerust en voldaan gevoel weer terug naar Nederland. Terug naar het gewone leven van alledag en daar is ook helemaal niets mis mee, zul je hopelijk na een tijdje weer merken.