Derde week 3

6 juni 2018 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Op tijd weer aan de wandel. Heerlijk zo vroeg als de zon nog niet goed weet of die opkomt. Het was een lang recht stuk lopen met veel bloemen in de berm en zomaar een zwembad, grappig hoor! 8,5 km geen pelgrim gezien,alleen een politieauto die me tegemoet kwam. In de herberg foto's verstuurd want ik kon weer geen foto's maken. Het volgende stuk over Calzada romana was een lang eind waar je erg moest opletten hoe je liep door de dikke keien. Bij het spoor zat een Engels man  in een autostoel heerlijk in de zon en nodigde me uit erbij te gaan zitten.Heerlijk in de zon in een stoel en reuze gezellig,maar ja we moeten ook weer verder. Dus samen al kletsend verder, op het moment dat hij Merkel noemt, ligt er op de grond met stenen gevormd: Angela! Lachen zeg, wat een toeval. De omgeving veranderd in bosgebied en we zien voor het eerst koeien! In Reliegos drink ik wat en loop alleen verder. Helaas gaat het regenen en ook nog onweren als ik bijna bij Mansilla de las Mulas ben. Ik ga steeds harder lopen en ben op tijd voor een slaapplek en het begint heel hard te regenen. De Duitsers en Nederlanders zijn daar ook!

1. Harry Franke:
    6 juni 2018
    De ochtenstond heeft goud in de mond, niet alleen in Nederland, maar blijkbaar ook in Spanje.
    Volgens mij was je net op tijd binnen i.v.m. de harde regen. Regen is vervelend, maar een brandende zon is ook geen pretje. Gelukkig blijft je dat bespaard.
    Hoe ver ben je nu gevorderd? Zit je op je schema?