Derde week 6

7 juni 2018 - Astorga, Spanje

Gewekt om 5,20 uur door druk heen en weer lopende Aziaten. Om 6 uur ook maar opgestaan en mijn eigen ontbijt genomen. De Nederlandse vader van 76 met zijn zoon kwam ik ook nog tegen. De vader had een week met de dochter gelopen en nu met zijn zoon. Ik gaf aan dat mijn zoons geen interesse hadden. Dat had zijn tweede zoon ook niet, dus de resterende tijd deed hij alleen. Leuk om even Nederlands te praten. Samen met de Chileense op pad gegaan! In dit gebied zie je vaker koeien en ook mais. De natuur was erg gevarieerd met akkers en bosgebied of productiebos en glooiend. Onderweg leuke rustplekken, een om te zitten en de andere waar twee jonge mannen allerlei fruit aanboden! Op de eerste plek mijn proviand opgemaakt want de tas voelde wel zwaarder aan. Dus niet meer zoveel inkoop doen! In de plaats Astorga was heel erg naar boven klimmen, dan ben je wel in een mooie plaats. In de Albergue moesten ik wachten voordat de eigenaar mijn naam noteerde en ik plek kreeg toe gekend. De eigenaar vertelde fan te zijn van Tom de Moulin. Na het douchen voel je wel weer fit. De kathedraal was prachtig. De ramen van Leon zijn mooier, maar de rest van de aankleding is hier mooier. Ondertussen regende het en ben ik de blog gaan bijwerken. Ga zo de stad nog in! Het museum del Camino van Gaudi bekeken. Erg verrassend, met alle bogen en versieringen en glas in rood ramen. Druk en rustig gelijk. In de winkels hier liggen dikke alle soorten chocolade, nooit eerder gezien. Een klein bescheiden stuk gekocht, erg lekker. In de 18/19e eeuw was Astorga het centrum van de Spaanse chocladeindustrie. In het choclademuseum ben ik niet geweest. Sluit de dag af met pizza en een groot glas Sangria! Met Nederlanders uit Loenen die ook kwamen eten, de belevenissen gedeeld!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria:
    7 juni 2018
    klinkt goed allemaal, wat een verrassingen steeds weer.
  2. Antoinette Hoppen:
    9 juni 2018
    Hoi Josefien,
    Deze week weer genoten van je verhalen.
    Fijn dat het goed gaat met het wandelen.
    Veel wandelplezier.