Vierde week, woensdag 13 juni 2018, dag 26

13 juni 2018 - Triacastela, Spanje

Na heerlijk geslapen te hebben ging ik samen met de Nederlandse op pad. Het ging eerst over de weg en toen veldpaden bergopwaarts. Dat was werken. We kwamen in de mist terecht en konden de mooie vergezichten niet meer zien. In het prachtige museumdorp O Ciebriere was nog mistig toen we ons ontbijt namen. Buiten gekomen werd het helderder en konden we de mooie huizen beter zien. Leuk winkeltje waar ik alleen een button kocht. De rugzak is al zwaar genoeg, vandaar! De oudpastoor van die kerk heeft er voor gezorgd dat ik nu met de gele pijlen de Camino goed kan volgen. Vanaf die plaats zijn er stenen wegwijzers met gele pijlen, nog 152,5 km naar Santiago) dat ik in Galicië, provincie Lugo ben. Onderweg mooie uitzichten en ondertussen steeds meer omhoog, de laatste is weer erg steil, en komen bij een terras uit. Heerlijk drinken met pietasrt erbij. Het terras raakt gezellig vol en elke keer als mensen omhoog klimmen wordt er voor ze geklapt. Geweldig! Het Nederlands stel komt ook nog bij ons zitten. De laatste forse klim hebben we gehad en kunnen genieten van de mooie uitzitten over de bergen met de bloeiende roze heide. Het gaat nu bergafwaarts en door kleine dorpjes alsof je over het erf loopt. De Nederlandse stopt eerder en ik ga verder. Prachtige groene veldpaden met kleine dorpjes waar ik zo vanzelf in mijn plaats terechtkom en de eerste Albergue neem. Kamers voor vier personen, maar verder niet veel. In het dorp wat gedronken met de Australiërs en toen boodschappen gehaald! Het was mooi weer met een prachtige wandelroute.Ik heb ervan genoten!

1. Harry Franke:
    13 juni 2018
    Zo te lezen, geniet je nog steeds volop. Wel jammer dat het eind van je tocht dus langzaam maar zeker in zicht komt. Je hebt de smaak immers zo goed te pakken.
    Wanneer verwacht je ongeveer over te zijn?
  2. Willy:
    13 juni 2018
    Heej Josefien, wicht wat bin ik trots op oe, al zoooo wied op weg en dapper vedan.....
    Super om te lezen hoe het je allemaal vergaat en wat je mee maakt.
    Idd jammer dat over 152 km je boek uit is......maar dan komen de verhalen nog dus hebben we nog wat tegoed.
    Zet m op en ga zo door, nog ff en je bent er, veel wandelplezier en toitoitoi....
  3. Lieke Hassink-Franke:
    13 juni 2018
    Held! Echt geweldig ver al!!! Hopelijk ga je nog veel mooie dingen beleven, zodat je rugzak met herinneringen nog voller wordt... die neemt niemand je nog ooit af. Succes!
  4. Antoinette Hoppen:
    14 juni 2018
    Super goed dat je het nog volhoud.
    Ik geniet van je verhalen.