Vierde week, zondag 10 juni 2018, dag 23

11 juni 2018 - Ponferrada, Spanje

De Koreanen zijn vroege vogels en waren al om 5 uur weg. We sliepen in vakken van twee stapelbedden, met aan de bovenkant alles open. Ik werd wakker van hen omdat de grote buitendeur weer dichtging en er zoveel licht brandde, dit later uitgedaan. Met de Chileense later op pad omdat we maar 12,5 km naar Ponferrada wilde gaan. Bij het  weggaan van het dorp ging het erg steil over grote stenen naar beneden. Ik vond het wel eng en heb mijn wandelstokken uit de tas gehaald om te gebruiken. Dat scheelt enorm. Daarna was het pad goed te lopen en ging het over op de weg. Onderweg veel vuurwerk voor nieuwe wijnseizoen en in de stad was een processie gaande met een mooi met bloemen versierde brug.In Ponferrada was een mooie Albergue. De Braziliaanse hosteliere vertelde dat haar dochter in Groningen studeerde. We kregen een mooie kleine kamer, waar later nog drie dames bij kwamen. Het kasteel was nog gesloten en in een leuk kroegje geproost op de dag met Sangria. Dit is lekker, maar niet handig want ik werd er toch moe van dat ik in het kasteel niet alles met trappen bekeek en niet alle Engelse info ging lezen. In de kerk kon ik wel weer uitrusten. De pelgrims konden naar voren komen voor hun wijding en de stempel! Het was ondertussen erg gaan regenen. De eetcafés gaan zo laat open dat ik eerst maar naar de Albergue terugging om warmere kleren aan te doen. Lekker gegeten in het leuke kroegje en om 22 uur terug omdat de Albergue om half 11 sluit!

1. Lieke Hassink-Franke:
    11 juni 2018
    Hoi Josefien, enorm goed bezig zeg!!!! Je voet blijkbaar helemaal genezen? Het weer wisselt flink, of niet?
    Schrijf je al je verhalen op je telefoon, of via een pc? Veel werk, als het allemaal op de telefoon moet. Veel succes verder...
  2. JosefienHams:
    13 juni 2018
    Hoi Lieke, met de voet gaat het goed en doe er elke dag tape op. Vandaag heb ik erg leuk gewandeld met een Nederlandse vrouw met mooie vergezichten van de bergen en gezellige oude dorpjes en mooi weer. Alles typ ik per telefoon en dan ben ik wel even bezig. Ik ben veel langs honden gelopen waar ik niet zo van hou, maar ze bleven allemaal liggen, goed he! Vertel dat je jongens maar.
    Alles goed bij jou?