Vierde week, maandag 11 juni 2018, dag 24

11 juni 2018 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Om 7 uur op pad, iedereen al weer druk aan het pakken. Het duurt bijna een uur voordat we de stad Ponferrada uit zijn. Aan het eind is er weer een mooi park! Het pad gaat door de wijn en kersen velden. Onderweg is het mogelijk de wijn te proeven, maar de Chileense vond het niet lekker. Ik heb het niet geprobeerd. Het lopen ging steeds langzamer dat de Chileense eerder wilde stoppen. In Cacabelos in een gezellig  restaurant een soort Cocido Maragoto(streekgerecht met gekookte kool, aardappelen, kilkkererwten en ribbertjes) gegeten. Heerlijk, waar ik wel weer op kon wandelen. Afscheid genomen en verder gewandeld naar Villafranca del Bierzo! Daar trof ik weer een Duitse en samen naar Albergue gelopen waar zij gereserveerd had en ik geluk had dat er nog net 1 plek over was. Hartelijk ontvangen met koud water en een hapje. Ik kon mijn bed met lakens opmaken. Eerst uitgerust en toen de stad bekeken. In de Albergue heerlijk zitten om te schrijven. De Duitse doet dat ook!

1. Harry Franke:
    11 juni 2018
    Het lijkt er op dat je steedswel weer een maatje hebt. Leuk.
    Je ziet wel dat het leventje simpel wordt; je bent allen nog druk met wandelen, eten en slapen.
    Misschien is het daarom ook wel zo leuk.
    Maar ondertussen heb je natuurlijk wel heel de gelegenheid om veel zaken te overdenken.
  2. Harry Franke:
    11 juni 2018
    Begrijp ik het goed dat je nog maar zo’n 180 kilometer hoeft!?
    Volgens mij ga je wel erg snel.
  3. Ria:
    11 juni 2018
    josefien ,niet te hard gaan he, anders ben je zo weer thuis
  4. Helma:
    12 juni 2018
    Bedankt voor je kaart (is al enkele dagen in huis maar je weet hoe dat gaat hier aan de Beldsweg) Heb nu een goed beeld wat je tocht is. En met je verhalen erbij "begint zo'n tocht te leven". Geniet ervan. Hier alles goed
  5. Marga:
    13 juni 2018
    Mooi om te lezen dat je steeds weer iemand treft waarmee je oploopt.
    Wel zo gezellig.
    Petje af hoor ......