Derde week 5

7 juni 2018 - Hospital de Órbigo, Spanje

Klokslag 6 uur gaan de lichten weer aan, tijd om op te staan! Dus boel weer ingepakt en naar de keuken. Daar was het al een drukte van jewelste en gezellig van een ontbijt met thee genoten. En toen weer op pad zoals elke dag. Wat zal deze dag weer brengen. Het duurde lang voordat ik uit de stad Leon was met de aangroeiende steden. Bij Virgin del Camino kon ik twee kanten op, de alternatieve weg of de Franse. Ik koos voor de laatste want die leek me korter en ik was gelijk een stuk verder. Het nadeel was dat ik de hele tijd langs een drukke weg liep. Dit was niet bepaald leuk te noemen, maar de zitplekken maakte het dan weer aangenaam. Op het eind was het een heel lang stuk tussen de bloemen en bomen door. Dat was wel weer mooi, maar het duurde erg lang. Loop je daar op een klein paadje dat er plotseling 4 fietsers je achterop komen, ik schrok me dood. Weer gewoon door lopen en uiteindelijk bij Hospital de Orbige aangekomen waar je over een mooie brug de stad in loopt. De versieringen van een dorpsfeest werden net weer weggehaald. Helaas gemist. Bij de Albergue was ik de laatste. De man uit IJsland moest verder zoeken, maar er tegenover was er ook een. Mijn slaapplek zag er prachtig uit, met schilderijen aan de muur gemaakt door pelgrims. Ik was erg moe en kwam erachter dat ik 33 km had gelopen en maar 2km korter had gelopen. Dat viel tegen. Boodschappen gedaan, maar niet zoveel trek, dus mee in de rugzak. Ik sliep in een zaal met Aziaten, veel heen en weer lopen. Vrouw die boven me sliep kwam uit Chili!